Business Insights
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
MENU
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt

MENU

Kategorie

  • Analiza
  • Informacja prasowa
  • Komentarz
  • Poradnik
Subskrybuj
Biuro Na Miarę
Biuro Na Miarę
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
zwierzak w biurze|biura do wynajęcia||
  • Poradnik

Zwierzak w biurze. Od czego to zależy?




  • 2021-10-04
  • Jerzy Węglarz
Total
0
Shares
0
0
0

Z pupilem do biura? To co kiedyś było nie do pomyślenia, dziś jest na porządku dziennym. Do tego, że kontakt ze zwierzętami redukuje stres, poprawia atmosferę i ułatwia nawiązywanie relacji między pracownikami nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Ale czy do każdego budynku biurowego wprowadzimy psa? Kto o tym decyduje? Jak nie narazić się współpracownikom oraz jak przystosować biuro do obecności czworonoga?

Wszystko zależy od regulaminu budynku

Żadne szczere chęci właściciela zwierzaka, zgoda innych pracowników czy przychylność szefa nie pomogą, jeśli regulamin budynku zabrania wprowadzania zwierząt. A z taką barierą zetkniemy się w większości biurowców klasy A. Istnieje trochę większe prawdopodobieństwo, że psiaka wprowadzimy do budynku klasy B lub budynku prywatnego właściciela, o ile w regulaminie nie ma wyraźnego zakazu. Jak to więc możliwe, że niektórzy pracownicy mogą przyprowadzać zwierzęta do nowoczesnego biurowca? Jeśli firmie zależy na możliwości wprowadzania zwierząt, a do tego ma silną pozycję negocjacyjną (bo np. jest największym najemcą w danym budynku) to może w drodze negocjacji zmienić zapisy regulaminu budynkowego. Zgoda na wprowadzanie czworonogów jest na przykład jednym z warunków stawianych przez Wework, operatora biur serwisowanych, którego polityka firmy zakłada bycie pet-friendly. Pozwolenie na przebywanie zwierząt w biurze najbezpieczniej mieć na piśmie, dlatego wiele firm kładzie nacisk na zawarcie takiego zapisu w umowie najmu biura. Są oczywiście ograniczenia we wprowadzaniu zwierząt dużych i niebezpiecznych.

Pupil w pracy, a biurowy savoir-vivre

Choć badania dowodzą o przewadze korzyści płynących z towarzystwa czworonogów w miejscu pracy, to trzeba pamiętać, że nie można nikogo zmuszać do obcowania ze zwierzętami. Ktoś może mieć alergię, kogoś innego zwyczajnie będzie to rozpraszać. Jeśli w regulaminie budynku nie ma zakazu, to kolejny krok należy do firmy, która powinna określić jasne zasady przebywania zwierząt w biurze. W tym celu najlepiej wcześniej przeprowadzić ankietę wśród pracowników, która pokaże ilu jest zwolenników, a ilu przeciwników tego pomysłu, oraz ilu i jakich czworonożnych gości można się w biurze spodziewać. Żeby zapewnić komfort pracy wszystkim pracownikom warto wydzielić np. psie strefy przystosowane do pracy w towarzystwie pupila, ale także strefy z zakazem wprowadzania czworonoga. Miejscami w biurze, gdzie przebywanie zwierząt jest niewskazane są np. kuchnia czy recepcja i sale konferencyjne, czyli strefa gdzie pojawiają się obcy ludzie, w tym goście, kontrahenci czy potencjalni partnerzy biznesowi.

Zgodnie z obecnym stanem prawnym żadne przepisy BHP nie stoją na przeszkodzie w tworzeniu biur przyjaznych zwierzętom. Należy jednak zadbać by ich obecność w jakikolwiek sposób nie wpływała na bezpieczeństwo i higienę pracy. Pracownicy, którzy przyprowadzają psy, muszą uprzednio o nie zadbać, tzn. czworonogi muszą być odrobaczone oraz wolne od przykrego zapachu. Jeśli w budynku znajduje się recepcja, warto, aby znalazła się w niej informacja na temat obecności psów w biurze. Cała odpowiedzialność za pupila leży po stronie jego właściciela. 

Kilka wskazówek na początek

Jeśli możemy i chcemy, żeby nasz zwierzak towarzyszył nam w pracy, to okres adaptacyjny jest konieczny. Nie każdy pupil odnajdzie się w biurowej rzeczywistości. Dużo zależy od temperamentu zwierzaka (np. zbyt energiczny i domagający się atencji może przeszkadzać współpracownikom), poziomu zdyscyplinowania (pies musi reagować na podstawowe komendy), a także od samego biura (głośne i zatłoczone może być zbyt stresujące dla czworonoga). Warto zacząć od krótkich wizyt, w czasie których pupil poznaje otoczenie, współpracowników i inne zwierzęta.

Pupil musi mieć przygotowane stałe miejsce, gdzie będzie znajdować się legowisko i antypoślizgowa miska z wodą. Musi się ono znajdować przy biurku właściciela i najlepiej z dala od ciągów komunikacyjnych, żeby przechodzące osoby nie niepokoiły zwierzaka. Żeby zapewnić zwierzęciu więcej spokoju można zaopatrzyć się np. w parawan lub budkę. Obowiązkowo zabieramy także przysmaki i ulubione zabawki np. gryzak, żeby znudzone zwierzę nie szukało rozrywki wśród elementów wyposażenia biura. Niewykluczone też, że w trakcie pracy trzeba będzie wyprowadzić czworonoga na zewnątrz. 

Firmy pet-friendly są trendy

Dobrą informacją dla właścicieli czworonogów jest to, że coraz więcej firm poszerza przywileje pracownicze o możliwość przyprowadzania zwierząt do biura. Coworkingi, do których można wprowadzać zwierzaki wymieniają cechę pet-friendly jako jeden ze swoich atutów. Firma przyjazna zwierzętom to też cecha działająca na młodych pracowników. Według badań IPSOS milenialsi mając do wyboru dwóch pracodawców, wybierają firmę przyjazną zwierzętom, bo kojarzy im się z dobrą, przyjazną atmosferą i pracodawcą o ludzkiej twarzy.

PS. Na zdjęciu głównym Mimi gościnnie w naszej siedzibie 🙂

My wiemy do jakich biur będziesz mógł przyjść ze swoim pupilem. Pomożemy Ci w znalezieniu idealnej siedziby dla Twojej firmy. Napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod numer 22 102 12 11.

Możesz również wyszukać biuro w Twoim mieście w wyszukiwarce:

biura do wynajęcia

Total
0
Shares
0
0
0
Powiązane tematy
  • biura
  • biura do wynajecia
  • firma przyjazna zwierzętom
  • pet-friendly
  • prawo
  • pupil w biurze
  • zwierzęta w biurze

Autor tekstu

Jerzy Węglarz

CEO
22 299 17 27
[email protected]
Poprzedni artykuł
|biuro do wynajęcia trójmiasto|dyrekcja biuro do wynajęcia|Palio Office Park biura do wynajęcia|palio office park biura do wynajęcia|palio office park biura do wynajęcia|Olivia business centre biura do wynajęcia|alchemia biura do wynajęcia|neon alchemia biura do wynajęcia||garnizon gdańsk biura do wynajęcia|garnizon gdańsk biura do wynajęcia|3T Gdynia biura do wynajęcia|Tensor biura do wynajęcia Gdynia|Square biura do wynajęcia Gdynia|N696 biura do wynajęcia Sopot|good point biura do wynajęcia sopot|
  • Komentarz

Najciekawsze nieruchomości biurowe w Trójmieście

  • 2021-09-21
  • Beata Maksimowicz
Zobacz więcej
Następny artykuł
|||
  • Komentarz
  • Poradnik

Hot desk w biurze – zalety i wady

  • 2021-12-13
  • Alexandra Kwapisiński
Zobacz więcej
Może Ci się spodobać
Zobacz więcej
  • Informacja prasowa
  • Komentarz
  • Poradnik

W jakim stylu możemy urządzić biuro?

  • Biuro Na Miarę
  • 2023-08-08
Zobacz więcej
  • Informacja prasowa
  • Poradnik

Najciekawsze nieruchomości komercyjne w Łodzi

  • Biuro Na Miarę
  • 2023-07-19
Zobacz więcej
  • Poradnik

Sprzedaż alkoholu w lokalu wymaga zezwolenia i pozwolenia

  • Włodzimierz Wiśniewski
  • 2023-07-13
|||||||||
Zobacz więcej
  • Poradnik

Barwy współgrające z DNA firmy. Jaki kolor do biura wybrać?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2022-05-10
|
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-03-23
akustyka w biurze|akustyka w biurze|akustyka w biurze
Zobacz więcej
  • Poradnik

Jak poprawić akustykę w miejscu pracy?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2022-02-16
organizacja biura||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-02-07
||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Jakie powinno być oświetlenie w biurze?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-12-30

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • Zielony budynek na warszawskiej Pradze otwiera się na najemców
  • Elastyczne biura w Polsce Warszawa III kwartał 2023 r.
  • Miks usług ma ożywić biurowiec Marynarska Point 2
  • Subiektywnie o biurowcach – topowe nieruchomości w Krakowie
  • W jakim stylu możemy urządzić biuro?

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.
Wyróżnione posty
  • 1
    Zielony budynek na warszawskiej Pradze otwiera się na najemców
    • 2023-09-28
  • 2
    Elastyczne biura w Polsce Warszawa III kwartał 2023 r.
    • 2023-09-22
  • 3
    Miks usług ma ożywić biurowiec Marynarska Point 2
    • 2023-09-12
  • 4
    Subiektywnie o biurowcach – topowe nieruchomości w Krakowie
    • 2023-08-09
  • 5
    W jakim stylu możemy urządzić biuro?
    • 2023-08-08
Ostatnie posty
  • Elastyczne biura w Polsce
    Poznań
    I półrocze 2023 r.
    • 2023-07-28
  • Rynek biurowy w Warszawie w II kwartale 2023 roku
    • 2023-07-25
  • Agencja doradcza Biuro Na Miarę zapełni najemcami Warsaw Corporate Center
    • 2023-07-25
Kategorie
  • Analiza (25)
  • Informacja prasowa (28)
  • Komentarz (90)
  • Poradnik (36)
Blog - Biuro Na Miarę
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności
Biuro Na Miarę

Szukaj nieruchomości
Biura
Lokale użytkowe





  • Fit-out
  • Capital Market
  • Reprezentacja najemcy
  • Reprezentacja wynajmującego
  • Legal
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności

Biuro Na Miarę Sp. z o.o.
Nowy Świat 47
00-042 Warszawa
+48 22 299 17 27
[email protected]

Wprowadź słowa kluczowe wyszukiwania i naciśnij Enter.