Własne B. – zapala światło w pustostanach

Na rynku nieruchomości obecnie panuje trend na elastyczny wynajem. Coraz większą popularność zyskują biura serwisowane oraz przestrzenie co-workingowe. Aż 99% firm w Polsce to mikro, mali oraz średni przedsiębiorcy, którzy potrzebują niewielkich powierzchni gotowych do wprowadzenia na warunkach, które dają im swobodę działania. Dlaczego nie zaprosić ich do siebie?

Własne B. to koncepcja, która polega na dostosowaniu dużych powierzchni do potrzeb mniejszych najemców i ich skutecznej komercjalizacji. Własne B. nie jest najemcą, lecz dostarcza gotowe rozwiązanie (struktury marketingowe i sprzedażowe, know how, markę) pozwalające na zapełnienie najemcami pustych do tej pory powierzchni.  Współpraca składa się z 3 głównych etapów:

  1. Przygotowanie

Przygotowanie jest pierwszym elementem, który obejmuje na początku audyt powierzchni, w skład którego wchodzi ocena aktualnego stanu oraz układu powierzchni. Następnie do gry wkracza architekt wnętrz, który ustala styl oraz potrzebne na powierzchni zmiany do wprowadzenia. Po ustaleniu zakresu prac, następuje wykończenie powierzchni. Na każdym etapie przygotowań zapewnione jest doradztwo mające na celu optymalizację kosztów i otrzymanie najbardziej zadowalającego efektu.

  1. Promowanie

Jest niezwykle istotnym elementem całego procesu bowiem do firm, które zatrudniają kilka-kilkanaście osób dociera się zupełnie inaczej niż do najemców na kilkaset czy kilka tysięcy metrów kwadratowych. W pakiet działań wchodzą dedykowane kampanie promocyjne prowadzone jednocześnie w wielu kanałach marketingowych oraz wdrożenie do marki Własne B. To właśnie zbudowanie wiarygodnej, rozpoznawalnej marki jest jednym z najtrudniejszych, a zarazem najbardziej wartościowych elementów w  tym procesie. Dodatkowo, dzięki zrzeszeniu wielu lokalizacji pod jednym dachem, uzyskuje się efekt skali i wzajemnych poleceń, na czym korzystają poszczególne lokalizacje. Własne B. dba o to, aby zapełniać powierzchnię najemcami możliwie jak najszybciej.

  1. Sprzedaż

Właściciel powierzchni otrzymuje dedykowanego specjalistę obsługującego spotkania w celu prezentacji powierzchni, negocjacji warunków umowy oraz kompletowania dokumentacji potrzebnej do rozpoczęcia najmu. Na potrzeby współpracy, przygotowane są dedykowane wzory dokumentów zaadaptowanych na potrzeby tej grupy klientów. Osoby odpowiedzialne za komercjalizację projektu posiadają doświadczenie w obsłudze mikro, małych oraz średnich przedsiębiorców i mówią ich językiem, dzięki czemu potrafią rozpoznać ich realne indywidualne potrzeby i przygotować odpowiednio skrojoną ofertę. 

W efekcie właściciel budynku otrzymuje gotowe struktury marketingowe oraz sprzedażowe, które pozwolą mu sprowadzić najemców na puste do tej pory powierzchnie. Bardzo ważnym atutem jest fakt, że wybrane powierzchnie są adaptowane, odświeżane i projektowane w taki sposób, aby zoptymalizować koszty przygotowania – nie potrzeba generalnych remontów. Ponadto, większa liczba podmiotów pozwala ograniczyć ryzyko dłuższych okresów bez najemcy. Nie bez znaczenia dla właścicieli są też zachęty finansowe, których w tym przypadku nie są oczekiwane tak jak w przypadku umów długoterminowych, dzięki czemu czynsz efektywny = czynsz bazowy.

Usługa Własne B. skierowana jest przede wszystkim do osób, firm i instytucji zarządzających własnymi aktywami (budynkami), ale także do deweloperów i funduszy inwestycyjnych, które mogą skorzystać z usługi poprzez spółkę celową. Pierwszą lokalizacją Własne B. jest budynek Marynarska Passage na warszawskim Służewcu w dzielnicy Mokotów, przygotowana dla właściciela budynku, firmy Octava Property Trust.

Gościnnie: Michał Nisengolc, Prezes zarządu Własne B. Sp. z o.o., https://wlasneb.pl/

 

Share on FacebookShare on LinkedIn