Kategoria: Biura
Przeczytasz w 3 min

Cena to jeden z decydujących kryteriów wyboru biura i determinuje ją szereg czynników. Największy wpływ na cenę wynajmu biura mają lokalizacja i standard budynku. Coraz bardziej powszechne jest też zróżnicowanie ceny lokali biurowych w tym samym obiekcie, co dotyczy także przestrzeni coworkignowych i biur serwisowanych.

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja

Na przykładzie Warszawy, nie ulega wątpliwości, że biorąc pod uwagę średnie ceny biur, najwyższe stawki osiągają biura w ścisłym centrum miasta (tzw. Centralny Obszar Biznesu), a im dalej od centrum – tym taniej. Kolejnym czynnikiem podbijającym wartość  lokali jest usytuowanie w pobliżu stacji metra. W dobie zakorkowanych ulic i niewystarczającej liczby parkingów metro jest najszybszą opcją dotarcia do pracy. Nic zatem dziwnego, że biura przy metrze cieszą się największym zainteresowaniem, a przebieg II linii metra wyznaczył na Woli lokalizację nowo powstających inwestycji biurowych.

Droższe będą również biura w lokalizacjach o większym natężeniu ruchu, przy skrzyżowaniach, głównych arteriach komunikacyjnych, w sąsiedztwie znanych obiektów czy też w miejscach uznawanych za prestiżowe, np. przy Placu Trzech Krzyży czy wzdłuż Alei Ujazdowskich. Najbardziej wygodna i pożądana przez najemców lokalizacja idąca w parze ze standardem budynku – to znacznie wyższa cena biura.

Im ładniej, tym drożej. I na odwrót

Ceny wynajmu biur zależą również od przynależności budynku do jednej z trzech klas – A, B lub C. Na zakwalifikowanie biurowca do danej klasy ma wpływ m.in. wiek i wygląd budynku, lokalizacja, jakość wykorzystanych materiałów, zastosowanie inteligentnych technologii, ekologiczne rozwiązania poparte certyfikatami, możliwość elastycznej aranżacji powierzchni i inne – czyli głównie elementy decydujące o standardzie.

Ponadto nowoczesny design, nazwiska znanych projektantów, atrakcyjne i funkcjonalne części wspólne, czy zagospodarowanie przestrzeni wokół biurowca – to tylko niektóre przykłady atrybutów budujących prestiż danego obiektu. Nowo powstające budynki wyznaczają coraz to nowsze standardy, jeśli chodzi o zastosowane rozwiązania, a także rozmach samej inwestycji. Należy jednak zaznaczyć, że wysokie stawki czynszowe nie są zarezerwowane wyłącznie dla nowoczesnych obiektów – czynsz w starych, ale pięknie zmodernizowanych, eleganckich kamienicach biurowych potrafi być równie wysoki jak w nowoczesnych projektach.

Budynek ten sam, a ceny biur różne

W niektórych przypadkach lokale biurowe w tym samym obiekcie również mogą różnić się stawką czynszu. Zależy to od umiejscowienia  w budynku i jego układu. Wyższe ceny osiągają biura na najwyższych piętrach i z imponującym widokiem – przykładem jest nowo powstający w Warszawie biurowiec Varso, który będzie najwyższym w Unii Europejskiej, gdzie cena za wynajem biura rośnie wraz z wysokością.

Prestiżu dodaje również przynależność indywidualnego tarasu, który będzie dodatkowo płatną powierzchnią. Nie bez znaczenia jest też ekspozycja biura na parterze. Szczególnie w przypadku podmiotów, których działalność wiąże się z obsługą klienta w wynajmowanym lokalu. Parterowy lokal biurowy o dobrej dostępności komunikacyjnej i z witrynami od ulicy pozwalającymi na umieszczenie reklamy najczęściej okaże się droższy niż biuro o podobnym metrażu, ale na piętrze.

Biura w tym samym budynku będą też różniły się standardem wykończenia, ekspozycją względem stron świata czy układem i to spowoduje różnicę w cenie. Ma to bowiem wpływ na dostęp do światła dziennego, czy ustawność powierzchni.

Nawet na tej samej powierzchni biura serwisowanego pokoje różnią się cenowo. Zależy to m.in. od widoku z okna, doświetlenia czy typu pokoju (pokoje wewnętrzne bez bezpośredniego dostępu do okna będą nawet 40% tańsze!).

Duży może więcej

Poza wyżej wymienionymi czynnikami na ostateczną cenę wpływ może mieć również wiarygodność, reputacja i umiejętności negocjacyjne najemcy, a także to jak duże biuro chce wynająć. Zwykle im większy metraż, tym większe możliwości negocjacji stawki czynszu i zachęty finansowe w postaci wakacji czynszowych i budżetu na aranżację.

Czy Twoja firma potrzebuje nowego biura? Wykorzystaj sytuację rynkową, nasi specjaliści nie tylko zrobią dla Ciebie przegląd ofert dostępnych na rynku, dopasują optymalne rozwiązanie, ale także poprowadzą proces negocjacji najkorzystniejszych warunków umowy najmu. Zapraszamy do współpracy, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod nr tel. 22 102 12 11.

Biurowiec Varso
Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji