Business Insights
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-Out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
MENU
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-Out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt

MENU

Kategorie

  • Analiza
  • Informacja prasowa
  • Komentarz
  • Poradnik
Subskrybuj
Biuro Na Miarę
Biuro Na Miarę
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-Out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
Biuro Na Miarę||
  • Komentarz

Networking – domena coworkingu?


  • 2021-02-19
  • Jerzy Węglarz
Total
0
Shares
0
0
0

Zjawisko networkingu znane było właściwie od dawna, choć sam termin jest stosunkowo młody. Ludzie zawsze tworzyli sieci zależności, które były dla nich źródłem wszelkich korzyści. Można uznać, że każda społeczność od zarania dziejów opierała się na zasadach networkingu. A już w środowisku elitarnych szkół Europy zachodniej pojawiło się określenie old boy network, które wiązało się z relacjami, jakie łączyły absolwentów tychże szkół po ich zakończeniu.

Networking dosłownie przetłumaczyć można jako tworzenie sieci zależności poprzez pracę i w miejscu pracy. Tym co najistotniejsze dla tego typu relacji jest jej wielokierunkowość. Networking to wytworzenie sieci kontaktów, które owocują współpracą na różnych płaszczyznach – zarówno w przestrzeni wymiany informacji, jak i świadczenia wzajemnych usług. 

Jak wykorzystać networking w codziennej pracy? Pokażemy to na przykładzie powierzchni coworkingowych, które w ostatnich latach nabrały na popularności. Z informacji od operatorów powierzchni elastycznych wynika, że już po roku pracy na wspólnej przestrzeni ponad połowa biznesów korzystających z biur coworkingowych współpracuje ze sobą. 

Jakie są główne cechy networkingu?

Nawiązanie nowych kontaktów. Każda nowa relacja jest na wagę złota, zwłaszcza przy stawianiu pierwszych kroków na rynku biznesowym. Najczęściej przetarcie ścieżki kontaktowej zajmuje dużo więcej czasu, jeśli nie mamy do tego odpowiednich warunków. Praca na wspólnej przestrzeni biurowej bez wątpienia może ją nam zapewnić.

Wymiana doświadczeń, informacji i współpraca. Zakładasz działalność, podpisujesz umowę na pierwsze biuro i masz na głowie milion spraw, o których nie masz pojęcia? Być może za ścianą pracuje księgowa, informatyk czy marketingowiec, którzy chętnie wesprą Cię swoim doświadczeniem. W zamian za to Ty pomagasz im w tym, na czym znasz się najlepiej. Im więcej potencjalnych kontaktów, tym szersza staje się Twoja sieć zależności. Poza tym, dostęp do informacji – nigdzie nie można dowiedzieć się więcej, niż we wspólnej kuchni. Spektrum dostępnych danych rozciąga się na obszarze od analiz rynkowych po stan cywilny interesującej koleżanki 🙂

Polecenia w biznesie. To kolejny naturalny etap po wymianie doświadczeń i nawiązaniu współpracy. Dobre relacje i zaufanie mogą zaowocować wzajemnymi poleceniami. Warto o to zadbać, gdyż w natłoku ofert i reklam konkurencyjnych firm, nie ma nic cenniejszego niż rekomendacje partnerów biznesowych i zadowolonych klientów. 

Przestrzeń do działań kreatywnych. Każdy z nas potrzebuje czasami odrobiny inspiracji. Rozmowa z drugą osobą jest jak dostęp do niekończącej się studni pomysłów.

Czy networking jest domeną coworkingu?

Moim zdaniem nie. Choć im większy współczynnik przestrzeni, z którego korzystamy wespół z innymi najemcami – tym łatwiej o bezpośredni kontakt. Dużo przyjemniej rozmawia się przy piłkarzykach w trakcie przerwy, niż na chłodnej klatce schodowej w biegu. Co nie znaczy, że konwencjonalne biura do wynajęcia minimalizują szanse na kontakt. Wymagają być może trochę większej fantazji i odwagi w nawiązaniu konwersacji.

Zasady funkcjonowania coworkingu można porównać do działania portali społecznościowych. Wynajmujesz biurko i trafiasz w centrum istniejącej społeczności. Nawiązanie relacji, czy to biznesowej czy prywatnej, okazuje się być dużo prostsze, gdy łączy nas przestrzeń. Czas spędzony w kolejce po kawę we wspólnej kuchni może okazać się bardzo produktywny i przynieść wymierne korzyści.

Szukasz biura coworkingowego w Warszawie? Sprawdź oferty TUTAJ.

Istotą networkingu jest przede wszystkim trwałość więzi. Codzienne przebywanie pod tym samym adresem jest w stanie nam ją zapewnić. Biuro może więc poprzez tworzenie sytuacji, stać się drogą do zwiększania efektywności relacji biznesowych.

Autor: Beata Maksimowicz, Specjalista ds. najmu w Trójmieście ([email protected])

Szukasz biura w przestrzeni coworkingowej, które umożliwi Ci tworzenie i utrzymywanie sieci kontaktów w przyjemnej atmosferze i estetycznym otoczeniu? Napisz na [email protected] lub zadzwoń na 22 102 12 11.

Total
0
Shares
Share 0
Share 0
Tweet 0
Powiązane tematy
  • biura
  • biura do wynajecia
  • biura serwisowane
  • coworking
  • networking
  • partner biznesowy
  • relacje biznesowe
  • sieć kontaktów
  • współdzielenie biura
  • współpraca

Autor tekstu

Jerzy Węglarz



Poprzedni artykuł
|
  • Komentarz
  • Poradnik

Biuro za duże względem potrzeb – jak zaoszczędzić na kosztach najmu?

  • 2021-02-05
  • Ewa Kowalczyk
Zobacz więcej
Następny artykuł
|||
  • Analiza
  • Komentarz

Gdzie i za ile parkować pracując w Trójmieście?

  • 2021-03-11
  • Beata Maksimowicz
Zobacz więcej
Może Ci się spodobać
zielone ekologiczne biura|zielone ekologiczne biura|zielone biura biuro na miare
Zobacz więcej
  • Komentarz

Czym są certyfikaty BREEAM, LEED i WELL?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2022-09-13
|
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-03-23
organizacja biura||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-02-07
||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Jakie powinno być oświetlenie w biurze?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-12-30
|||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Hot desk w biurze – zalety i wady

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-12-13
|biuro do wynajęcia trójmiasto|dyrekcja biuro do wynajęcia|Palio Office Park biura do wynajęcia|palio office park biura do wynajęcia|palio office park biura do wynajęcia|Olivia business centre biura do wynajęcia|alchemia biura do wynajęcia|neon alchemia biura do wynajęcia||garnizon gdańsk biura do wynajęcia|garnizon gdańsk biura do wynajęcia|3T Gdynia biura do wynajęcia|Tensor biura do wynajęcia Gdynia|Square biura do wynajęcia Gdynia|N696 biura do wynajęcia Sopot|good point biura do wynajęcia sopot|
Zobacz więcej
  • Komentarz

Najciekawsze nieruchomości biurowe w Trójmieście

  • Beata Maksimowicz
  • 2021-09-21
pałac kultury i nauki|stadion narodowy|hotel sheraton biura||stary dworzec w katowicach|dl vintage post w gliwicach|elektrownia powiśle||stocznia cesarska biura|fort 47 biura|stadion narodowy|stocznia cesarska
Zobacz więcej
  • Komentarz

Najbardziej nietypowe miejsca na wynajem biura w Polsce

  • Jerzy Węglarz
  • 2021-05-12
Elektrownia Powiśle Biuro Na Miarę|||Biuro Na Miarę Nowoczesne biuro do wynajęcia|Biuro Na Miarę Biuro do wynajęcia||Biuro Na Miarę Biuro w kamienicy|Biuro Na Miarę Warszawskie kamienice do wynajęcia||Biuro Na Miarę Biuro w stylu loftowym do wynajęcia|Biuro Na Miarę Biuro do wynajęcia|Biuro na Miarę Lofty|Biuro Na Miarę Elektrownia Powiśle
Zobacz więcej
  • Komentarz

Nie tylko szklane wieże. Najemcy szukają biur z klimatem

  • Jerzy Węglarz
  • 2021-05-06

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • Czym są certyfikaty BREEAM, LEED i WELL?
  • Barwy współgrające z DNA firmy. Jaki kolor do biura wybrać?
  • Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie
  • Jak poprawić akustykę w miejscu pracy?
  • 6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.
Wyróżnione posty
  • zielone ekologiczne biura|zielone ekologiczne biura|zielone biura biuro na miare 1
    Czym są certyfikaty BREEAM, LEED i WELL?
    • 2022-09-13
  • ||||||||| 2
    Barwy współgrające z DNA firmy. Jaki kolor do biura wybrać?
    • 2022-05-10
  • | 3
    Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie
    • 2022-03-23
  • akustyka w biurze|akustyka w biurze|akustyka w biurze 4
    Jak poprawić akustykę w miejscu pracy?
    • 2022-02-16
  • organizacja biura|| 5
    6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii
    • 2022-02-07
Ostatnie posty
  • |||||||||||||||||||
    Stosunkowo dobry rok. Podsumowanie działalności w 2021r.
    • 2022-01-27
  • |||||Klif Tower|
    Biuro Na Miarę skutecznie zapełnia biurowce najemcami
    • 2022-01-04
  • ||
    Jakie powinno być oświetlenie w biurze?
    • 2021-12-30
Kategorie
  • Analiza (21)
  • Informacja prasowa (20)
  • Komentarz (88)
  • Poradnik (33)
Blog - Biuro Na Miarę
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności
Biuro Na Miarę

Szukaj nieruchomości
Biura
Lokale użytkowe





  • Capital Market
  • Reprezentacja najemcy
  • Reprezentacja wynajmującego
  • Legal
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności

Biuro Na Miarę Sp. z o.o.
Nowy Świat 47
00-042 Warszawa
+48 22 102 12 11
[email protected]

Wprowadź słowa kluczowe wyszukiwania i naciśnij Enter.