Kategoria: Biura
Przeczytasz w 3 min

Elitarny zawód prawnika zasługuje na miejsce godne wykonywanego zawodu. Kancelaria nie powinna zatem przyjmować swoich klientów w mieszkaniu w kamienicy bez windy czy bloku z wielkiej płyty. Profesjonalnie skrojone na miarę biuro pozwala wznieść się na wyżyny wykonywanego zawodu i z radością przyjmować klientów – tutaj z pomocą przychodzę ja.

Wirtualne biuro czy prywatny gabinet?

Posiadając prywatny gabinet, czy pełnometrażowe biuro w budynku biurowym, raczej nie będziemy mieli problemów z identyfikacją firmy w oczach urzędów państwowych. Schody pojawiają się, gdy pod jednym (wirtualnym) adresem lub w budynku mieszkalnym zarejestrowanych jest wiele firm. Zmiany przepisów, które nastąpiły w 2017 roku dotyczące podatku VAT, mają na celu przede wszystkim weryfikację realności i intencji firm rejestrowanych w takich miejscach. Spowodowało to znaczące wydłużenie procesu rejestracji spółek, czasem nawet o kilka miesięcy. Dodatkowo taki podmiot na kontrolę izby skarbowej, o czym pisaliśmy w poprzednich artykułach. Z moich obserwacji wynika, że prawnicy, którzy zaczynali swoją przygodę w małym pokoju biurowym, lecz w budynku komercyjnym, znacznie szybciej się rozwijali przenosząc do większych lokali, aniżeli Ci, którzy zdecydowali się wynająć mieszkanie „pod biuro” lub biuro wirtualne.

Jak Cię widzą tak Ci płacą – kamienica czy biurowiec?

Na przestrzeni lat utarł się stereotyp posiadania biura w kamienicy, która ma oddawać ducha tej pięknej dziedzinie i historią nawiązywać do starożytnego Rzymu, czyli kolebki nauki prawa. Odrestaurowane kamienice, których na rynku warszawskim i regionalnym nie brakuje, są wciąż najchętniej wybieranym typem budynku dla firmy z branży prawniczej.

Natomiast mamy XXI wiek, kamienice zdążyły się zestarzeć, a biurowce kuszą zachętam i finansowymi i coraz większą elastycznością. Jakość wykonywanych usług liczy się najbardziej, na co składa się również otoczenie biznesowe i udogodnienia dla klientów. Nie oznacza to, że prawnicy muszą teraz masowo przenosić się do drapaczy chmur, ale widać już coraz większą grupę kancelarii prawnych wybierających właśnie biurowiec jako swoją docelową siedzibę.

Grupa docelowa determinuje lokalizację

Wygoda klienta przede wszystkim – takim przekonaniem powinni się kierować prawnicy wybierający swoją przyszłą, kolejną lub docelową siedzibę. Większość kancelarii wybiera lokalizację w Śródmieściu ze względu na łatwość dotarcia do nich przez potencjalnych klientów. Jednak posiadanie biura w centrum ma też swojego minusy – miejsca parkingowe, których jest zawsze za mało i są za drogie. Kto wie czy nie chętniej byłoby potencjalnym klientom dojeżdżać samochodem poza centrum, gdzie mieliby zagwarantowane miejsce parkingowe. Ukierunkowanie kancelarii na wybraną grupę klientów będzie rzutowało na wybór lokalizacji, np. blisko sądu, głównego kontrahenta lub mieszkańców innych dzielnic, w których ten biznes będzie konkurencyjny.

Najchętniej układ mieszany

Nie ulega wątpliwości, że partnerzy kancelarii prawnych w większości przypadków chcą pracować w oddzielnych gabinetach. Nie ma się co dziwić. Poufność rozmów i danych osobowych jest obecnie tematem szczególnie wrażliwym po zmianach przepisów (tzw. RODO), które nastąpiły w ostatnim czasie.

Z mojego doświadczenia, poniżej przedstawiam przepis na idealne biuro dla kancelarii liczącej ok. 10 osób, z czego połowę stanowią partnerzy, zaś drugą połowę obsługa biura, pomocnicy, aplikanci. Biuro to będzie indywidualną przestrzenią (bez części współdzielonych z innymi firmami), i składa się z:

  • 2-3 niedużych gabinetów dla partnerów,
  • kilkuosobowej przestrzeni otwartej dla pracowników wspierających,
  • recepcji, obsługującej również działania administracyjne,
  • 1 salę konferencyjną dla 8 osób,
  • kuchnia z jadalnią do przygotowywania i spożywania posiłków,
  • toalety.
  • 2-3 miejsca parkingowe dla partnerów i gości

Oczywiście w zależności od wielkości kancelarii te wymagania będą różne, powyżej przedstawiłem przypadek najczęściej spotykany. Na szczęście w Biuro Na Miarę dysponujemy wszystkimi potrzebnymi narzędziami, które trudny proces poszukiwania i wynajmu biura zamienią w „bułkę z masłem”.

Tomasz Węglarz – Spec Od Biur

Tomasz Węglarz, Spec Od Biur
Tomasz Węglarz, Spec Od Biur
Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji