Business Insights
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-Out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
MENU
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-Out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt

MENU

Kategorie

  • Analiza
  • Informacja prasowa
  • Komentarz
  • Poradnik
Subskrybuj
Biuro Na Miarę
Biuro Na Miarę
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-Out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
akustyka w biurze|akustyka w biurze|akustyka w biurze
  • Poradnik

Jak poprawić akustykę w miejscu pracy?


  • 2022-02-16
  • Alexandra Kwapisiński
Total
0
Shares
0
0
0

Cisza, nieobecność dekoncentrujących i nieprzyjemnych dźwięków znacząco wpływa na komfort i efektywność pracy. Odpowiednia akustyka to jeden z ważnych aspektów w projektowaniu biur. W miejscu pracy hałas generują rozmowy, sprzęt elektroniczny, ale także instalacje (grzewcza, klimatyzacyjna) oraz dźwięki pochodzące z zewnątrz. Osoby zarządzające biurem powinny znać odpowiedzi na takie pytania jak: ile wynosi dopuszczalny hałas w biurze? Jak możemy poprawić akustykę pomieszczeń do pracy?

Jaki hałas szkodzi?

Pomimo, że typowe pomieszczenia biurowe zwykle nie są źródłem hałasu o wysokim natężeniu, nigdy nie można lekceważyć jego wpływu na zdrowie i samopoczucie pracowników. Przy hałasie od 35 do 70 dB (decybel – miara natężenia dźwięku) możemy już odczuwać spadek wydajności czy zmęczenie – oczywiście jeśli hałas występuje nieustannie. Granica 70 decybeli odpowiada hałasowi, jaki generuje ruchliwa ulica, dolna 35 dB to np. głośność wysokiej jakości klimatyzacji lub cicho nastawione radio. Powyżej 80 dB możemy spodziewać się uszkodzeń narządu słuchu, znaczne obniżenie nastroju, niepokoju czy bólu. Co ciekawe, ciągłe przebywanie w ciszy (czyli poniżej 20 dB) także może powodować zdenerwowanie i swego rodzaju niepokój, gdyż obecność cichego szumu jest dla człowieka naturalna.

Normy hałasu w miejscu pracy

Prawo pracy uwzględnia aspekt dopuszczalnego hałasu w biurze, a normy w zależności od rodzaju pracy, wyznacza Polska Norma PN-N-01307:1994 (Dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika na stanowisku pracy). Norma wskazuje, że maksymalne natężenie hałasu w trakcie pracy w sekretariatach i biurach obsługi klienta może wynosić do 65 dB. W pomieszczeniach, które służą administracji, typowej pracy biurowej czy pracy w skupieniu, poziom hałasu nie powinien przekraczać 55 dB. Zapewnienie optymalnych warunków do pracy leży w obowiązku pracodawcy. W razie przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu zobowiązany jest on do podjęcia kroków, które poprawią akustykę w biurze.

Jak ograniczyć hałas i poprawić akustykę?

Faktem jest, że efektywna praca wiąże się z koncentracją, swobodą w myśleniu, kreowaniu i liczeniu. Co zatem możemy zrobić, żeby akustyka w biurze sprzyjała pracy? 

Pierwszym aspektem jest układ pomieszczeń, którego zmiana może znacząco obniżyć hałas w biurze. Zdecydowanie większy hałas generują przestrzenie typu open space, niż wydzielone gabinety. To jednak nie wszystko. Istotne są także zastosowane do wykończenia materiały dźwiękoszczelne (np. drzwi lub ścian szklanych), które pochłoną część dźwięków.

Hałas mogą także generować, jak i zniwelować meble, wykładziny i inne elementy wykończeniowe (np. panele ścienne). Przy wyborze tych elementów zwracajmy zatem uwagę nie tylko na ich aspekt estetyczny, ale i dodatkowe funkcje, jak właśnie poprawa akustyki. Przestrzeń open space, w której głównym źródłem hałasu są rozmowy między pracownikami, można wyciszyć np. montując specjalne, pochłaniające dźwięki boksy pomiędzy stanowiskami czy materiałowe panele ścienne.

Również sprzęt elektroniczny, szczególnie kserokopiarki i drukarki, będzie generował hałas o różnym natężeniu. Zatem jeśli w firmie drukuje się dużo, to można rozważyć wydzielenie osobnego małego pomieszczenia na tego typu sprzęty. Z kolei budki akustyczne wyglądem przypominające budkę telefoniczną są dobrym sposobem na wyciszenie częstych rozmów telefonicznych czy wideokonferencji. 

Jeśli chodzi o wystrój biura, to na pewno gorszą akustykę będziemy mieli w pustym pomieszczeniu, niż w pomieszczeniu urządzonym. Rośliny, książki, dekoracje, w tym też tekstylne dodatki (np. zasłony, fotele) pochłoną część dźwięków. Szczególnie warto rozważyć rośliny, ponieważ ich obecność w pomieszczeniach biurowych przynosi szereg korzyści – pisaliśmy o tym TUTAJ.

Jak widać powyżej, osoby odpowiedzialne za organizację biura mają w kwestii akustyki spore pole do zmian i usprawnień, aby uzyskać stosunkowo mało uciążliwy dla pracowników poziom hałasu w biurze. Jedynie na dźwięki docierające z zewnątrz nie mamy wpływu. Przykładem jest bardzo ruchliwa droga, prace budowlane w okolicy czy nie do końca szczelne okna w budynku. Jeśli pracodawca nie może rozwiązać problemu występujących dźwięków z zewnątrz, w  niektórych sytuacjach jedynym rozwiązaniem jest rozpoczęcie poszukiwań nowego biura. Pamiętajmy, długotrwały hałas jest przyczyną niepokoju i negatywnie wpływa na koncentracje, co może przełożyć się na wyniki przedsiębiorstwa. 

Jeśli szukasz odpowiedniego biura, które zapewnia komfort pracy, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod numer 22 102 12 11. Chętnie Ci w tym pomożemy

Możesz również przeglądać oferty aktualnie dostępnych biur w Twoim mieście na biuronamiare.pl

Total
0
Shares
Share 0
Share 0
Tweet 0
Powiązane tematy
  • akustyka w biurze
  • biura
  • cisza w miejscu pracy
  • fit-out
  • nieruchomości komercyjne
  • normy hałasu
  • odpowiednie miejsce pracy

Autor tekstu

Alexandra Kwapisiński

Test - opis

test
123123123
[email protected]
Poprzedni artykuł
organizacja biura||
  • Komentarz
  • Poradnik

6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii

  • 2022-02-07
  • Tomasz Węglarz
Zobacz więcej
Następny artykuł
|
  • Komentarz
  • Poradnik

Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie

  • 2022-03-23
  • Tomasz Węglarz
Zobacz więcej
Może Ci się spodobać
|||||||||
Zobacz więcej
  • Poradnik

Barwy współgrające z DNA firmy. Jaki kolor do biura wybrać?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2022-05-10
|
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-03-23
organizacja biura||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-02-07
||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Jakie powinno być oświetlenie w biurze?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-12-30
|||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Hot desk w biurze – zalety i wady

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-12-13
zwierzak w biurze|biura do wynajęcia||
Zobacz więcej
  • Poradnik

Zwierzak w biurze. Od czego to zależy?

  • Jerzy Węglarz
  • 2021-10-04
|Biura do wynajęcia|
Zobacz więcej
  • Poradnik

Jak wygląda biuro w duchu slow work?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-09-06
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Najemcy kupują oczami. Wywiad z Agnieszką Kawczyńską o zdjęciach nieruchomości

  • Ewa Kowalczyk
  • 2021-04-16

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • Czym są certyfikaty BREEAM, LEED i WELL?
  • Barwy współgrające z DNA firmy. Jaki kolor do biura wybrać?
  • Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie
  • Jak poprawić akustykę w miejscu pracy?
  • 6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.
Wyróżnione posty
  • zielone ekologiczne biura|zielone ekologiczne biura|zielone biura biuro na miare 1
    Czym są certyfikaty BREEAM, LEED i WELL?
    • 2022-09-13
  • ||||||||| 2
    Barwy współgrające z DNA firmy. Jaki kolor do biura wybrać?
    • 2022-05-10
  • | 3
    Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie
    • 2022-03-23
  • akustyka w biurze|akustyka w biurze|akustyka w biurze 4
    Jak poprawić akustykę w miejscu pracy?
    • 2022-02-16
  • organizacja biura|| 5
    6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii
    • 2022-02-07
Ostatnie posty
  • |||||||||||||||||||
    Stosunkowo dobry rok. Podsumowanie działalności w 2021r.
    • 2022-01-27
  • |||||Klif Tower|
    Biuro Na Miarę skutecznie zapełnia biurowce najemcami
    • 2022-01-04
  • ||
    Jakie powinno być oświetlenie w biurze?
    • 2021-12-30
Kategorie
  • Analiza (21)
  • Informacja prasowa (20)
  • Komentarz (88)
  • Poradnik (33)
Blog - Biuro Na Miarę
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności
Biuro Na Miarę

Szukaj nieruchomości
Biura
Lokale użytkowe





  • Capital Market
  • Reprezentacja najemcy
  • Reprezentacja wynajmującego
  • Legal
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności

Biuro Na Miarę Sp. z o.o.
Nowy Świat 47
00-042 Warszawa
+48 22 102 12 11
[email protected]

Wprowadź słowa kluczowe wyszukiwania i naciśnij Enter.