Business Insights
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
MENU
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt

MENU

Kategorie

  • Analiza
  • Informacja prasowa
  • Komentarz
  • Poradnik
Subskrybuj
Biuro Na Miarę
Biuro Na Miarę
  • Biura
  • Lokale usługowe
  • Fit-out
  • Prawo
  • Wiadomości
  • Kontakt
|||
  • Komentarz

Elastyczne i designerskie – Milenialsi zmieniają miejsca pracy




  • 2019-02-21
  • Ewa Kowalczyk
Total
0
Shares
0
0
0

Dzięki nowym technologiom kultura pracy w ostatnich latach zauważalnie się zmieniła. Na gruncie postępu technologicznego wyrosło również nowe pokolenie pracowników, o zdecydowanie odmiennych wymaganiach od swoich poprzedników. Już w 2025 roku przedstawiciele tego pokolenia zdominują rynek pracy i będą stanowić 75% wszystkich zatrudnionych na świecie.

Czego pokolenie Milenium oczekuje od miejsca pracy? W jakich biurach chce pracować?

Elastycznie i efektywnie

Powszechnie dostępne nowinki techniczne, łatwy dostęp do informacji, szeroki wybór sposobów szybkiej komunikacji i przesyłania treści, czy przechowywanie danych w chmurze ułatwiają działanie firm i pojedynczych użytkowników. Nowoczesne technologie wywierają silny wpływ na rynek pracy oraz kształtowanie kolejnych pokoleń. W wielu branżach, żeby pracować efektywnie, nie trzeba fizycznie przebywać w biurze przez 8h w sztywno wyznaczonych godzinach. Coraz częściej wystarczy jedynie smartfon lub laptop z dostępem do Internetu, a miejsce i czas to dowolność. Taka wolność i elastyczność to również jedne ze sztandarowych haseł pokolenia Milenium.

Milenialsi na rynku pracy

Pokolenie Y, zwane również pokoleniem Milenium, to osoby urodzone w latach ‘80 i ‘90, wychowane w czasach gospodarki wolnorynkowej, rozwoju technologii i wirtualnej rzeczywistości. Są niezależni, kreatywni, mobilni, aktywni w social media. Milenialsi mają również znacznie większe i przede wszystkim inne niż ich poprzednicy oczekiwania wobec miejsca pracy . Nie przywiązują się do jednego pracodawcy, nie lubią sztywnych godzin pracy, tracenia czasu na dojazdy, mocno zaznaczonej hierarchii wewnątrz firmy, dystansu między nimi, a pracodawcą. Cenią sobie natomiast elastyczną pracę dopasowaną do ich stylu życia, możliwość rozwoju, przyjazną atmosferę opartą o komunikację i partnerskie podejście przełożonych. Wymagania Milenialsów wyznaczają również trendy w projektowaniu biur – nic dziwnego, w końcu za zaledwie kilka lat będą rozdawać karty na rynku pracy, a atrakcyjne biuro to dla firm również dobre narzędzie HR.

Pracują tak, jak im wygodniej

Ze względu na dużą mobilność generacji Y i modę na elastyczny czas pracy, maleje zapotrzebowanie na tradycyjne stanowiska pracy, czyli biurka przypisane konkretnym pracownikom. Jeśli część pracowników nie przebywa stale w biurze, to bardziej ekonomicznym rozwiązaniem są biurka typu hot-desk lub przestrzeń coworkingowa. Ponadto, Milenialsi zdecydowanie nie są przywiązani do ośmiogodzinnego siedzącego stylu pracy przy jednym biurku. Lubią natomiast różnorodność jaką daje możliwość pracy przy biurkach w różnych miejscach, pracy na stojąco, w designerskim fotelu, na kanapie czy w biurowej kawiarni.

Design i funkcjonalność

Nowe pokolenie chce pracować w nowoczesnym, ale przede wszystkim kreatywnym otoczeniu, stąd nacisk na dobry design. Obecnie deweloperzy i architekci prześcigają się w tworzeniu przyciągających, niekonwencjonalnych i funkcjonalnych wnętrz, niczym nie przypominających dawnych, nudnych przestrzeni biurowych. Młodzi z generacji Y nie czują się dobrze w zamkniętych gabinetach, ale głośny open space z szeregiem identycznych biurek, to również nie ich typ. Idealne rozwiązanie to przenikające się przestrzenie o różnej funkcjonalności, czyli np. miejsca pracy zespołowej, pozwalające na łatwą komunikację i wymianę pomysłów, pokoje do pracy w ciszy lub budki wyciszające do swobodnych rozmów telefonicznych, sale spotkań, strefy o mniej formalnym charakterze pracy, np. wygodne kanapy i fotele. W nowoczesnych firmach, zdominowanych przez młodych pracowników również rzadziej stosuje się hierarchizację przestrzeni biurowej, a coraz częściej szef, managerowie i podwładni różnej rangi pracują ramię w ramię we wspólnej przestrzeni.

Miejsce na przerwę

W ostatnich latach ogromną popularnością cieszą się strefy relaksu. To, co dla poprzednich pokoleń w miejscach pracy było nie do pomyślenia – czyli pokoje na drzemkę, huśtawki, konsole do gier, piłkarzyki, bilard czy sprzęt fitness – Milenialsów już nawet nie zaskakuje. Za budowanie przyjemnego klimatu odpowiada również trend wprowadzenia elementów naturalnych do przestrzeni biurowych, głównie roślin – i nie mam tu na myśli pojedynczych kwiatów doniczkowych, ale całe ściany wypełnione roślinnością. Do tego dobrze wyposażona, przestronna kuchnia z jadalnią (czyli miejsce wielu firmowych interakcji i integracji) lub kantyna z ciekawym menu, które są już niezbędnym minimum z udogodnień oferowanym pracownikom.

Smart office

Młode pokolenie chce działać sprawnie, a wśród nowinek technicznych czuje się jak ryba w wodzie, dlatego dla Milenialsów bardzo ważnym aspektem miejsca pracy jest stosowanie w biurze nowoczesnych technologii, szybko działających narzędzi czy aktualnych biznesowych aplikacji z nowoczesnym i przyjaznym interfejsem.

Szukasz kreatywnej powierzchni biurowej, która stanie się wizytówką Twojej firmy? Posiadamy bazę blisko 3000 dostępnych biur – od nowoczesnych biurowców, po klimatyczne kamienice. Napisz do nas na [email protected], zadzwoń pod nr tel. 22 102 12 11 lub sprawdź oferty w naszej wyszukiwarce https://biuronamiare.pl/

Total
0
Shares
0
0
0
Powiązane tematy
  • 80'
  • 90'
  • biura
  • coworking
  • fit-out
  • milenialsi
  • nowe pokolenie
  • pokolenieY
  • smart office

Autor tekstu

Ewa Kowalczyk

Menedżer ds. wsparcia sprzedaży
22 299 17 27
[email protected]
Poprzedni artykuł
|||
  • Analiza

Biuro nie dla każdego – zobacz jakie bariery możesz napotkać

  • 2019-01-28
  • Ewa Kowalczyk
Zobacz więcej
Następny artykuł
|||||||||||||||||||||||||||||||
  • Komentarz
  • Poradnik

Jak robić dobre zdjęcia wnętrz i architektury? Praktyczny poradnik dla agentów nieruchomości komercyjnych

  • 2019-05-20
  • Ewa Kowalczyk
Zobacz więcej
Może Ci się spodobać
Zobacz więcej
  • Komentarz

Subiektywnie o biurowcach – topowe nieruchomości w Krakowie

  • Biuro Na Miarę
  • 2023-08-09
Zobacz więcej
  • Informacja prasowa
  • Komentarz
  • Poradnik

W jakim stylu możemy urządzić biuro?

  • Biuro Na Miarę
  • 2023-08-08
zielone ekologiczne biura|zielone ekologiczne biura|zielone biura biuro na miare
Zobacz więcej
  • Komentarz

Czym są certyfikaty BREEAM, LEED i WELL?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2022-09-13
|
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Wysokość pomieszczeń do pracy – normy prawne i wpływ na samopoczucie

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-03-23
organizacja biura||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

6 praktycznych wskazówek, jak zorganizować biuro w dobie pandemii

  • Tomasz Węglarz
  • 2022-02-07
||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Jakie powinno być oświetlenie w biurze?

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-12-30
|||
Zobacz więcej
  • Komentarz
  • Poradnik

Hot desk w biurze – zalety i wady

  • Alexandra Kwapisiński
  • 2021-12-13
|biuro do wynajęcia trójmiasto|dyrekcja biuro do wynajęcia|Palio Office Park biura do wynajęcia|palio office park biura do wynajęcia|palio office park biura do wynajęcia|Olivia business centre biura do wynajęcia|alchemia biura do wynajęcia|neon alchemia biura do wynajęcia||garnizon gdańsk biura do wynajęcia|garnizon gdańsk biura do wynajęcia|3T Gdynia biura do wynajęcia|Tensor biura do wynajęcia Gdynia|Square biura do wynajęcia Gdynia|N696 biura do wynajęcia Sopot|good point biura do wynajęcia sopot|
Zobacz więcej
  • Komentarz

Najciekawsze nieruchomości biurowe w Trójmieście

  • Beata Maksimowicz
  • 2021-09-21

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • Zielony budynek na warszawskiej Pradze otwiera się na najemców
  • Elastyczne biura w Polsce Warszawa III kwartał 2023 r.
  • Miks usług ma ożywić biurowiec Marynarska Point 2
  • Subiektywnie o biurowcach – topowe nieruchomości w Krakowie
  • W jakim stylu możemy urządzić biuro?

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.
Wyróżnione posty
  • 1
    Zielony budynek na warszawskiej Pradze otwiera się na najemców
    • 2023-09-28
  • 2
    Elastyczne biura w Polsce Warszawa III kwartał 2023 r.
    • 2023-09-22
  • 3
    Miks usług ma ożywić biurowiec Marynarska Point 2
    • 2023-09-12
  • 4
    Subiektywnie o biurowcach – topowe nieruchomości w Krakowie
    • 2023-08-09
  • 5
    W jakim stylu możemy urządzić biuro?
    • 2023-08-08
Ostatnie posty
  • Elastyczne biura w Polsce
    Poznań
    I półrocze 2023 r.
    • 2023-07-28
  • Rynek biurowy w Warszawie w II kwartale 2023 roku
    • 2023-07-25
  • Agencja doradcza Biuro Na Miarę zapełni najemcami Warsaw Corporate Center
    • 2023-07-25
Kategorie
  • Analiza (25)
  • Informacja prasowa (28)
  • Komentarz (90)
  • Poradnik (36)
Blog - Biuro Na Miarę
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności
Biuro Na Miarę

Szukaj nieruchomości
Biura
Lokale użytkowe





  • Fit-out
  • Capital Market
  • Reprezentacja najemcy
  • Reprezentacja wynajmującego
  • Legal
  • Praca
  • O nas
  • Kontakt
  • Kalkulator m2
  • Polityka prywatności

Biuro Na Miarę Sp. z o.o.
Nowy Świat 47
00-042 Warszawa
+48 22 299 17 27
[email protected]

Wprowadź słowa kluczowe wyszukiwania i naciśnij Enter.