Kategoria: Biura
Przeczytasz w 3 min

Przedstawiamy pierwsze na rynku zestawienie czynszów powierzchni biurowej w Warszawie, uwzględniające wszystkie klasy biurowców – A, B, C, w tym także kamienice. Uzupełnieniem są biura w formule all-inclusive.

Dzielnicą ze zdecydowanie najwyższymi czynszami wynajmu biur w Warszawie jest Śródmieście, a kolejne to sąsiadujące Wola i Ochota. Najtaniej jest w dzielnicach północnych i po wschodniej stronie miasta. Ważny jest przy tym fakt, że czynsz to tylko część kosztów wynajmu biura, a powierzchnia biura zazwyczaj jest powiększana o części wspólne budynku.

Tanio jest w każdej dzielnicy

Średnie czynsze wynajmu biur w Warszawie zaczynają się od 36 zł/mkw. na Targówku i kończą ponad dwukrotnie wyżej na 73 zł/mkw. w Śródmieściu. Na uwagę zasługują dość wysoko uplasowane w zestawieniu Żoliborz i Wilanów, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród firm ze względu na swój prestiżowy charakter, a na dodatek podaż biur w tych dzielnicach jest ograniczona.

Z doświadczenia specjalistów BNM- Real Estate Advisory wynika, że nawet w centrum można znaleźć biura w cenie 30-40 zł za mkw., ale w budynkach niższej klasy lub takich, których właścicielami są np. instytucje, dla których najem powierzchni nie jest podstawową działalnością zarobkową. Niemal w każdej z dzielnic Warszawy znajdują się powierzchnie, których cena czynszu za mkw. wynosi mniej niż 35 zł.

Na drugim biegunie są nowoczesne biurowce lub odrestaurowane przez deweloperów kamienice, z czynszami zazwyczaj oferowanymi w EUR. W tego typu budynkach maksymalne czynsze to nawet 28 EUR za mkw. (ok. 118 zł) w Śródmieściu, 21 EUR na bliskiej Woli (ok 92 zł) i nieco ponad 80 zł na Ochocie, Mokotowie czy Żoliborzu.

Czynsz to nie wszystko

Kierując się wyborem najbardziej optymalnej powierzchni, należy spojrzeć również na koszty eksploatacyjne budynku (często mylone z kosztami zużycia mediów), które są dodatkowo płatne przez najemcę powierzchni i wahają się w granicach 10-20 zł/mkw. w zależności od dzielnicy i budynku. Poza kosztami eksploatacyjnymi, ważnymi składnikami miesięcznego kosztu biura są zużycie mediów (prąd, klimatyzacja, woda) i parkingi. Dodatkowe usługi to sprzątanie, leasing mebli i urządzeń biurowych, łącze internetowe, i wyposażanie kuchni.

Warto przy tym mieć na uwadze, że obliczając powierzchnię biura potrzebną do pracy (zobacz: Kalkulator Powierzchni), czyli np. gabinety, sale konferencyjne, recepcja, itp., należy doliczyć ok. 20% powierzchni potrzebnej na korytarze. Dodatkowo powierzchnia wspólna budynku (5-15%) oraz części wspólne na piętrze (hole, toalety), które również dodają metrów przy ostatecznych obliczeniach.

Zachęty na start

Spora konkurencja deweloperów budujących biura oraz funduszy inwestycyjnych będących właścicielami obiektów powoduje korzystną sytuację dla najemców, którzy przy długoterminowych umowach mogą liczyć nie tylko na wykończenie powierzchni pod klucz (kontrybucja na poziomie 200-600 EUR/mkw.), ale również na tzw. wakacje czynszowe sięgające od kilku do kilkunastu miesięcy zwolnienia z czynszu. W skali całego kontraktu przekłada się to na obniżkę średniego czynszu nawet o 20-25%. W przypadku mniejszych powierzchni biurowych i biur w formule all-inclusive wakacje czynszowe należą do rzadkości.

Rośnie oferta gotowych rozwiązań

BNM zwraca uwagę na branże biur all-inclusive (biur serwisowanych), która w ostatnich kwartałach dynamicznie się rozwija, a najlepsze lokalizacje i centra biznesowe wypełniają się po brzegi. W tego typu powierzchniach cena biura liczy się od stanowiska pracy, a nie za mkw., i wynosi od ok. 800 zł w tańszych budynkach do nawet 1900 zł biurowcach wysokiej klasy i gabinetach z najlepszym widokiem. Razem z branżą biur all-inclusive, powstają również profesjonalne przestrzenie coworkingowe, doskonałe dla freelancerów i startupów. Więcej informacji na temat tego typu rozwiązań znajdziesz tutaj (Biuro all-inclusive dla małej firmy).

Jeżeli właśnie jesteś na etapie poszukiwania biura, nie trać czasu i skontaktuj się z nami na [email protected] lub pod nr tel. 22 299 17 27.


Metodologia obliczeń. Badanie cen wynajmu biur przeprowadzono na podstawie 702 budynków biurowych i 50 centrów biznesowych z biurami all-inclusive w Warszawie, oferujących powierzchnię biurową na wynajem na zasadach komercyjnych. Do badania zakwalifikowane zostały budynki różnych klas i wieku, zarówno nowoczesne biurowce klasy A, jak i budynki klasy B i C, w tym kamienice o przeznaczeniu biurowym. Średnie ceny są średnią arytmetyczną ofertowych czynszów budynków w każdej z dzielnic Warszawy. Ceny czynszów w EUR zostały przeliczone na złotówki według kursu 4,2 EURPLN.

Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji