Jak poprawić akustykę w miejscu pracy?

Hałas w pracy jest regulowany normami, których pracodawca musi przestrzegać. Akustyka w biurze znacząco wpływa na samopoczucie i efektywność pracowników.

Hot desk w biurze – zalety i wady

Model organizacji pracy typu hot desk to oszczędność dla firm! Sprzyjają także wymianie informacji w firmie i zachowaniu porządku w biurze.

Zwierzak w biurze. Od czego to zależy?

Z pupilem do biura? To co kiedyś było nie do pomyślenia, dziś jest na porządku dziennym. Ale czy do każdego budynku biurowego wprowadzimy psa? Kto o tym decyduje? Jak nie narazić się współpracownikom oraz jak przystosować biuro do obecności czworonoga? Podpowiadamy.

Jak wygląda biuro w duchu slow work?

Slow life, slow fashion, slow travel… Moda na „zwalnianie” opanowała różne sfery życia. Możemy już mówić o slow work. Jak wygląda biuro w stylu slow? Jakie firmy odnajdą się w takim stylu?

Czy pracownicy chcą wracać do biur?

Spadek liczby zachorowań związanych z pandemią sprawił, że dyskusja na temat powrotu do biur rozpoczęła się na nowo. Czego możemy spodziewać się w przyszłości w kontekście powierzchni biurowych i powrotu pracowników?

Najbardziej nietypowe miejsca na wynajem biura w Polsce

Kiedy wyobrażamy sobie miejsce na biuro zwykle widzimy drapacz chmur, z którego wielkich, przezroczystych ścian możemy obserwować panoramę pędzącej metropolii. Jednak nawet w przypadku biura do wynajęcia nie musimy zawsze szukać tego, co oczywiste. Musimy czuć się w nim komfortowo, samo miejsce może pobudzać nas do pracy i kreatywnego myślenia albo dawać oazę spokoju. Nie…

Nie tylko szklane wieże. Najemcy szukają biur z klimatem

Co przychodzi Ci na myśl na hasło “biurowiec”? Pierwsze skojarzenia to zwykle nowoczesne wieżowce, konstrukcje ze szkła, stali, aluminium i betonu. Rynek nieruchomości biurowych jest jednak dużo bardziej urozmaicony. Zaliczamy do niego także stare kamienice, wolnostojące budynki o funkcji biurowej, kompleksy typu mixed-use, gdzie obok funkcji biurowej znajdziemy także funkcję usługową, handlową, magazynową, kulturową czy…

Najemcy kupują oczami. Wywiad z Agnieszką Kawczyńską o zdjęciach nieruchomości

Przedstawiamy wywiad z fotograf i zarazem specjalistką ds. najmu w Biuro Na Miarę w Łodzi – Agnieszką Kawczyńską, którego fragmenty zostały opublikowane na portalu Business Insider. Wywiad został przeprowadzony w związku ze zdobyciem III miejsca w konkursie Wizjery 2021 w kategorii najlepsze zdjęcia nieruchomości. Organizatorami konkursu są portale Morizon.pl i Gratka.pl. Warto dodać, że Biuro…

Gdzie i za ile parkować pracując w Trójmieście?

W kosztach najmu biura zawiera się nie tylko czynsz czy opłaty eksploatacyjne, ale również wszelkie usługi dodatkowe, z których najczęściej potrzebną jest miejsce parkingowe. Zależnie od profilu działalności, firma potrzebuje od jednego do nawet kilkunastu miejsc – zarówno dla pracowników, jak i klientów czy gości. Problem parkowania w aglomeracjach miejskich jest punktem newralgicznym. Najczęściej biznesowe…

Networking – domena coworkingu?

Zjawisko networkingu znane było właściwie od dawna, choć sam termin jest stosunkowo młody. Ludzie zawsze tworzyli sieci zależności, które były dla nich źródłem wszelkich korzyści. Można uznać, że każda społeczność od zarania dziejów opierała się na zasadach networkingu. A już w środowisku elitarnych szkół Europy zachodniej pojawiło się określenie old boy network, które wiązało się…

Biuro za duże względem potrzeb – jak zaoszczędzić na kosztach najmu?

W 2020 roku wiele firm przeszło w całości lub częściowo na pracę zdalną. W innych cięto koszty. Wszystko to wymusza na wielu najemcach odpowiedź na pytanie: co zrobić, gdy wynajmowane biuro w Warszawie czy innym mieście jest za duże w stosunku do potrzeb? Jak zaoszczędzić na wynajmie biura? W domu zamiast w biurze O ile…

Biura serwisowane w Trójmieście z rosnącą popularnością

Biura serwisowane robią karierę na rynku nieruchomości komercyjnych od zaledwie kilku lat. Mimo zmian, które przyniosła ze sobą pandemia, cieszą się względnie stałą popularnością. Można zaryzykować stwierdzenie, że w najbliższym czasie prawie każdy kompleks biurowy w Polsce będzie mógł pochwalić się własną przestrzenią coworkingową. Trójmiasto nie było pionierem biur serwisowanych w Polsce, jednak mimo niezbyt…

Prognoza dla rynku wynajmu biur na 2021 r. i krótkie podsumowanie działalności w 2020 r.

#pracazdalna #redukcja #elastyczność #rearanżacja #sponsoring Rozum podpowiada, że kiedy kończy się państwowa kroplówka i zapasy gotówki w firmach, to nadejdą realne negatywne efekty pandemii, ale serce widzi pozytywy. Przecież cały czas powstają nowe firmy, i nawet jeśli spośród tych, których dotknęła pandemia część będzie się zmniejszać, to wiele także urośnie lub zmieni siedzibę, więc będzie…

Biura all inclusive – pomysł XXI wieku na współdzielenie powierzchni

Artykuł pojawił się w grudniowym wydaniu Real Estate Magazine. Współdzielenie biurowej kuchni nie dziwi już wcale. Tak samo, jak wspólne dojeżdżanie do pracy, gdzie obce osoby poprzez aplikację w telefonie mogą z różnych części miasta dosiąść się do pracownika tego samego biurowca i dojechać do wspólnego miejsca pracy. Wszystko po to, aby zmniejszyć emisję CO2…

Król w Mieście – najlepsze biura coworkingowe 2020

To już czwarta edycja plebiscytu na najlepsze biura all-inclusive, nazywanych również powierzchniami coworkingowymi czy biurami serwisowanymi, a nawet flex. Z dwoma ważnymi zmianami! W poprzednich konkursach wybieraliśmy najlepsze biura all-inclusive w 3 kategoriach (NA WYSOKI POŁYSK, Z KLIMATEM oraz STARTUP FRIENDLY) i tylko w Warszawie. Nasi brokerzy natomiast działają na tyle sprawnie w innych miastach…

Własne B. pod rękę z Octavą na warszawskiej Woli

Renaissance Tower to najnowsza lokalizacja pod szyldem “Własne B.” dedykowana małym i średnim firmom, które chcą wynająć biura na elastycznych warunkach – z krótkimi umowami najmu i gotowe do wprowadzenia.  Powierzchnia ok. 1300 m2 położona na VI p. budynku podzielona została na 60 gabinetów, przeznaczonych głównie dla 2-3 osób z możliwością łączenia w większe moduły….

O połowę tańsze biura w nowym modelu pracy

Firmy, które w najbliższym czasie planują hybrydowy (rotacyjny) model pracy, mogą wynająć przestrzeń z mniejszą liczbą stanowisk i zaoszczędzić tym samym na wynajmie. Modna ostatnimi czasy “ekonomia współdzielenia” siłą rzeczy dotarła więc także do biur. Wygląda na to, że pandemia na dłużej odciśnie swoje piętno na rynku biurowym na całym świecie. Dziś wszystkie firmy zastanawiają…

Biura na nowo. Co koronawirus zmieni w projektowaniu biur i stylu pracy?

Przez pandemię koronawirusa wiele firm z dnia na dzień musiało przejść w tryb pracy zdalnej, zostawiając swoje biura niemal zupełnie puste. Aktualnie firmy wracają do normalności, część pracowników wróciła do biur, niektóre firmy stosują rotacyjny system pracy, inne chcą zamienić biuro na mniejsze, ponieważ praca na home office zdaje u nich egzamin. Na ile Covid-19…

-50%, czyli cena czyni cuda. O zaletach starszych biurowców

Polski rynek biurowców ze względu na wczesny kapitalizm jest stosunkowo młody i jednocześnie średni wiek budynków w Polsce jest niewielki, bo wynosi ok. 10 lat. Głównie za sprawą intensywnego rozwoju i nowych budynków, które właśnie powstają. W Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych średni wiek biurowców to nawet 3-5 razy więcej. Rynek nowoczesnej powierzchni biurowej w…

Nowy flagowy salon dla Huawei w centrum

Choć nazwa naszej firmy może wskazywać, iż specjalizujemy się w lokalach stricte biurowych, to wielokrotnie pośredniczyliśmy w transakcjach najmu m.in. lokali usługowych czy handlowych. Dla naszego klienta, firmy Huawei prowadziliśmy poszukiwania i doradzaliśmy w procesie najmu lokalu parterowego, który miał być flagowym salonem tej marki. Lokal miał pełnić ważną funkcję, bo wyłącznego showroomu firmy Huawei….

Wzór wniosku o obniżenie czynszu najmu biura, w czasach koronawirusa (COVID-19)

W związku z nadzwyczajną sytuacją, w której znalazło się wielu przedsiębiorców, w tym setki naszych byłych i obecnych klientów, zamieszczamy autorski, darmowy wzór wniosku do wynajmującego wnoszący o okresową zmianę zobowiązań z tytułu najmu biura. Zezwalamy na kopiowanie oraz dowolną modyfikacje dokumentu, nie jest on dziełem w rozumieniu prawa. Chcemy, aby był partnerską wskazówką dla wszystkich…

One podnoszą komfort i zwiększają efektywność pracy – jakie rośliny wybrać do biura?

Wprowadzenie roślin do biura to wymierne korzyści dla pracodawcy m.in. ze względu na poprawę produktywności pracowników, mniejszą liczbę zwolnień lekarskich i przyjemniejszą atmosferę usprawniającą pracę. Poniżej wspólnie ze specjalistami z Florabo przygotowaliśmy wskazówki jak zrobić efektowne aranżacje roślinne oraz listę gatunków roślin, które idealnie sprawdzą się w pomieszczeniach biurowych. Wpływ roślin na zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników…

Biuro Na Miarę: Podsumowanie działalności w 2019 r. i plany na 2020 r.

Podobnie jak w ubiegłym roku chcemy podzielić się z Wami podsumowaniem całorocznej działalności naszej firmy. Dla spółki Biuro Na Miarę 2019 był trzecim rokiem funkcjonowania. Niby nie tak długo, a działo się tak dużo. Poniżej znajdziecie nasze kluczowe osiągnięcia oraz plany rozwojowe na 2020 r. Co osiągnęliśmy w 2019 roku?: – Uruchomienie doradztwa w kolejnych…