Jakie biuro dla freelancera? Zobacz możliwości i ceny w Warszawie

W zależności od charakteru prowadzonej działalności, ale również indywidualnych preferencji danej osoby będzie zależało, które rozwiązanie wybierze. Wolnym strzelcom rynek nieruchomości ma coraz więcej do zaoferowania. Profesjonalnie zorganizowane przestrzenie nadające się do pracy dla 1 osoby można podzielić na coworkingi oraz prywatne pokoje, w różnych konfiguracjach.

COWORKING, czyli praca razem z innymi na wspólnej przestrzeni:

1.  Klasyczny coworking (hot desk),  czyli miejsca gdzie krótko mówiąc można przyjść, usiąść i popracować. Z reguły w cenie jest internet, kawa, herbata, woda. Tego typu coworkingi są zarówno w nowoczesnych biurowcach jak i niższej klasy budynkach oraz domach, rzadziej duże mieszkania w kamienicach zorganizowane do pracy dla kilku-kilkunastu osób. (500-700 zł netto/m-c)

2. Coworking indywidualny (dedykowane biurko na wspólnym open space), polega na tym, że pracujemy na wspólnej przestrzeni, ale mamy swoje przypisane biurko i szafkę, gdzie można przechowywać dokumenty czy komputer. Daje to już namiastkę prywatności. (ok 700-900 zł netto/m-c)

3. Wspólny gabinet, czyli zamykany pokój współdzielony z kilkoma osobami. Takie rozwiązanie pozwala nam na większe skupienie, namiastkę własnego gabinetu, często zorganizowanie wśród innych prywatnych gabinetów, z dostępem do sal spotkań (ok. 1000 zł netto/m-c)

PRYWATNY GABINET, czyli własne biuro z dostępem do części wspólnych:

1. Biuro All-inclusive, czyli prywatny gabinet i współdzielone z innymi firmami części wspólne (kuchnia, toalety, sale spotkań, recepcja). Małe biuro (ok. 10-15 m2) jest umeblowane, w cenie jest prąd Internet, wyposażona kuchnia, obsługa korespondencji. Z reguły bardzo reprezentacyjna przestrzeń (cena 1200-4500 zł netto/m-c).

2. Własny pokój biurowy, pomieszczenie w budynkach biurowych niższej klasy, w tym w kamienicach. Rozwiązanie bardzo popularne wśród mikroprzedsiębiorców ze względu na cenę i z reguły bardzo dobrą lokalizację. W tego typu biurze trzeba samemu zatroszczyć się o meble, napoje, internet, czy urządzenia takie jak drukarka czy ksero. (cena od nawet 500 do 1500 zł/m-c za pokój ok 10-15 m2).

Mieszkanie i kawiarnia dobre na krótką metę

Obok powyższych rozwiązań,  nadal jednak wiele osób wybiera kawiarnię na swoje biuro, ale na dłuższą metę nie będzie to dobre rozwiązanie, choćby ze względów zdrowotnych. Swoją cierpliwość mają też operatorzy kawiarni, w których coraz częściej większość „gości” zajmujących miejsca do siedzenia stanowią osoby z komputerami na stole i słuchawkami na uszach pijący jedną kawę przez cały dzień, a korzystający z prądu, wody. Alternatywą są też stanowiska coworkingowe proponowane przez niektóre placówki bankowe, gdzie dostępność miejsc pracy powiązana jest z zakupem produktów finansowych.

Pracę jako wolny strzelec można też organizować w mieszkaniu. Jest tanio i nie wiąże się z żadnymi formalnościami, wystarczy otworzyć komputer, wziąć do ręki telefon czy kartkę z długopisem i pracować. Dodatkowo, posiadając prawa do lokalu można zarejestrować tam działalność – należy pamiętać, że obecnie zarejestrowanie działalności wiąże się z kontrolą urzędników skarbowych w miejscu prowadzenia firmy, więc tytuł do lokalu należy posiadać. Bez tego może zostać odrzucony np wniosek o zarejestrowanie jako podatnik VAT. Nie każdy jednak ma tyle samodyscypliny, żeby skupić się na pracy w mieszkaniu, bo zawsze jest coś do zrobienia i trudno rozdzielić czas prywatny od firmowego. Kończy się to z reguły na tym, że pracujemy cały czas, a mieszkanie jest tylko dodatkiem, co zaczyna rodzić konflikty jeśli jest jeszcze kilku innych domowników. Jak już się jednak zdecydujemy na pracę w mieszkaniu, ważnym jest aby zadbać o wygodny fotel, wymianę powietrza, światło dzienne i odpowiednie doświetlenie. Sytuacja zmienia się jeśli zaczniemy zatrudniać ludzi, wtedy trzeba się przenieść do powierzchni komercyjnej, gdzie spełnione są przepisy BHP i p. poż.

Jeśli co najmniej jedno z powyższych rozwiązań pasuje do Ciebie i chcesz je wypróbować, napisz do nas na kontakt@biuronamiare.pl lub zadzwoń  22 307 65 11.

Share on FacebookShare on LinkedIn